Ikimokyklinio amžiaus vaikų autizmas: diagnostikos ir terapijos principai
Papildoma informacija
Tema | Trukmė |
---|---|
Įvairiapusiai raidos sutrikimai (požymiai, paplitimas, priežastys) | 2.00 val. |
Autizmas. Diagnostikos ypatumai | 2.00 val. |
Autizmas. Susiję sveikatos sutrikimai. Sveikatos būklės stebėjimas | 2.00 val. |
Diagnostiniai autizmo testai | 2.00 val. |
Terapiniai metodai | 2.00 val. |
Sensorikos sutrikimai (diagnostika, terapijos metodai) | 2.00 val. |
Individualios terapinės programos sudarymo principai | 2.00 val. |
Struktūruotos veiklos taikymo praktiniai aspektai | 4.00 val. |
Alternatyvios komunikacijos taikymo metodai ir priemonės | 4.00 val. |
Individualių ugdymo priemonių parinkimas ir taikymas | 4.00 val. |
Atvejo analizė, progreso vertinimas | 4.00 val. |
• Gebės rekomenduoti tinkamą autizmo diagnostikos testą ir interpretuoti jo rezultatus.
• Žinos efektyvių autizmo terapinių programų taikymo principus ir galės juos taikyti savo praktikoje.
• Mokės sudaryti ilgalaikę autizmo diagnozę turinčių vaikų reabilitacijos ir ugdymo programą, taikyti ją praktikoje, vertinti jos efektyvumą.
Paskaitos. Kursų programoje paskaitoms skiriamos 6 valandos. Paskaitų metu bus aptariamas šiuolaikinis požiūris į autizmo ir autizmo spektro sutrikimus, autizmo priežastys ir paplitimas, bendri autizmo diagnostikos ir gydymo metodai, priemonės ir galimybės.
Seminarai. Seminarų metu bus analizuojami autizmo diagnostikos testai, terapinių metodų principai, aptariami sensorinės integracijos sutrikimo požymiai ir terapija. Seminarų metu taip pat bus aptariami individualios terapinės programos sudarymo principai.
Praktikos darbų metu kursų dalyviai stebės terapinio ugdymo užsiėmimus, diagnostinių testų principus, formuluos autizmo diagnozę turinčių vaikų reabilitacijos ir terapinio ugdymo tikslus, sudarys individualias programas.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Audronė Prasauskienė | 6 | 24 |
Kursui pasibaigus, kursų klausytojai:
- Gebės rekomenduoti tinkamą autizmo diagnostikos testą ir interpretuoti jo rezultatus.
- Žinos efektyvių autizmo terapinių programų taikymo principus ir galės juos taikyti savo praktikoje.
- Mokės sudaryti ilgalaikę autizmo diagnozę turinčių vaikų reabilitacijos ir ugdymo programą, taikyti ją praktikoje, vertinti jos efektyvumą.
Kursai vyks nuotoliniu būdu
Kursai vyks nuotoliniu būdu, visos paskaitos sinchroninės t.y. reikės prisijungti tam tikru laiku. Atvykti nereikės
Privalomoji literatūra
1. Powel A. Autism: understanding and managing anger. The National Autistic Society, 2011
2. Hattersley C. Autism: understanding behaviour. The National Autistic Society, 2013
3. Potter C., Whittaker C. Enabling Communication in Children with Autism. Athenaeum press, 2001
4. Seal A., Robinson G., Kelly A.M., Williams J. Children with neurodevelopmental disabilities. The essential guide to assessment and management. Mac Keith Press, 2013
5. Prasauskiene A. ir kt. Vaikų raidos sutrikimai. Kaunas, 2003.
Papildoma literatūra
1. Autism diagnosis in children and young people. Recognition, referral and diagnosis of children and young people on the autism spectrum. Issued: September 2011. NICE clinical guideline 128. guidance.nice.org.uk/cg128
2. A Guide to Early Years Autism Services. September, 2012. Prince Edvard Island, Canada. Education and Early Childhood Development.
3. Connecticut guidelines for a cinical diagnosis of Autism spectrum disorder. 2013. Http://www.uconnucedd.org/actearlyct/.
4. Autism. The management and support of children and young people on the autism spectrum. Issued: August 2013. NICE clinical guideline 170. guidance.nice.org.uk/cg170